Kto nezažil, ten neuverí, kto zažil, ten ešte teraz neverí. Toto predstavenie malo všetko. Potlesk sprevádzal účinkujúcich od predstavovačky až po posledné ďakovanie. Ani sa mi nechcelo veriť, že sa jedná o prepúšťanie 5000 ľudí. 5000 živiteľov rodín. Mladých, ale aj tých, ktorí pre tieto spoločnosti odpracovali viac rokov ako má námestník gen. riaditeľa Cargo. A perly z vystúpení:
GR ZSSK: pripravujeme nové služby, napr. stevardky, hudobný vozeň
A skutočnosť:
http://povazska.sme.sk/c/5853880/pre-zrusene-vlaky-mozu-prist-aj-o-zamestnanie.html
Najnovší príklad šetrenia ZSSK:
http://www.aktuality.sk/clanok/185690/stratove-zeleznice-chcu-kupit-drahy-fotoaparat/
GR Cargo: čo sa týka rušenia vlakov na trati Čadca – Skalité, tak tam môžem povedať …, čo? to nie je otázka pra mňa, ale na osobnú dopravu? Aha, tak teda nič.
Minister dopravy: tovar dopravíme z dvora do dvora, sami ho naložíme, dovezieme i vyložíme priamo u zákazníka.
Na otázku o širokorozchodnej, odpoveď bola asi takáto: podívajte sa teraz začínajú MS v hokeji, na budúci rok sú ME vo fotbale na Ukrajine a v Poľsku, a mňa teší, že práve teraz otvárame piate nástupište v Bratislave.
Nie sú to doslovné citáty a mňa bude do smrti mrzieť, že som si nevzal kameru. Partička a Profesionáli by nemali žiadnu šancu. OTO pre najzábavnejšiu reláciu, by bol pre nich stratený.
Všetci účinkujúci sa zhodli, že výkony pôjdu hore a tak jedinou prekážkou prosperity je práve tých 5000 duší, čo sa teraz prepúšťa. Keď ide ktorákoľvek firma s výkonmi hore, vždy nájdete vyjadrenia našich skvelých politikov, koľko zamestnancov bude priberať do zamestnania. Na železnici všetko naopak. Výkony hore, zamestanosť dole.
A to všetko sme dopustili.
Už vtedy, keď rozdelili jednu vraj stratovú firmu na tri. Vymenovali tri správne rady, troch gen. riaditeľov, tri menežmenty a tým roztrhali zamestnancov na malé skupinky, ktoré sa tvária, že sa ich to netýka. Až kým sa ich to netýka.
Vtedy, keď údržbu dali súkromníkom, vraj lacnejším, prenajali každú toaletu na stanici, upratovanie staníc, čistenie i opravy vagónov.
Vtedy, keď zrušili všetky služby cestujúcim ako batožiny i spešniny, ale cestovné nám zdražuje pravidelne.
Teraz sme dopustili zrušenie posunu, dozorcov výhybiek i tranzít. A tak, kto je ďalší na rade? Ty!
Neveríš?
Pred dvadsiatimi rokmi žila čo i malá stanica čulým životom. Prepravcovia sa nemohli zmestiť na VNVK. Vagóny sa objednávali s týždenným predstihom a aj tak neboli. V staničnej reštaurácii podávali niekoľko teplých jedál. Cestujúcich, že sa nestíhali vydávať lístky pred príchodom vlaku. Babka ráno podala balík marhúľ a poobede ich vnúčik papkal o tristo kilometrov ďalej. Prechodiace vlaky sa rátali v stovkách, prestávka na obed pre niektoré funkcie nemožná. Signalistom sa nosili obedy na stavadlá, lebo nebolo kedy odskočiť. Celodenná norma 500 rozposunovaných vozňov splnená v polovici smeny. Peniaze za ucelené a mimoriadne vlaky sa vyplácali hneď po smene a aj tak stále chýbali ľudia vo funkciách posunovač, signalista, výpravca, rušňovodič, vlakvedúci, sprievodca.
Irónia, že práve dnes sú tieto funkcie prekážkami prosperity. A keďže s väčšinou týchto funkcií sa už zatočilo, dovolím si tvrdiť, že si to práve TY, kto je na rade. Ty ,,pán´´ výpravca!
PS: povedal by si, že niekedy uvidíš malú, útlu sprievodkyňu bez montérok i bez prilby ako visí na poslednom vagóne a prestavuje súpravy? A nie pri mimoriadnosti, ale pravidelne.
Tak si nemysli, že niekto na tej Tvojej stanici musí šajbu postaviť. Nie sú služby – nie sú vlaky. Nie sú vlaky – nebude ani stanica.
Zostaneš len TY.
Lucius
29. apríla 2011 17:32
So smútkom v duši tlieskam autorovi článku.
SlavoKral
20. apríla 2011 21:25
Nádherný článok , Ferovi P , by sa nepáčil . On agitoval a zatlieskali mu .
dofo
19. apríla 2011 07:17
Tento príspevok by mal byť nominovaný na PULITZEROVU cenu,škoda ,že na tento rok už ceny boli udelené. Autor celkom vystihol a odhalil pravdu o čom bol Zvolen 15.4.2011. Tento príspevok má na to aby bol uverejnený v uvodníku mienkotvorných medií ,aby „celá železničiarská rodina“ a široká verejnosť sa dozvedela pravdu o čom bol piatok vo Zvolene.Nie je to tak ako p. Fígeľ povedal „železničiari s pochopením prijali ozdravný plán “ ,a p. predseda OOŽ dával za pravdu. Bola to politická fraška režírovanná OZŽ,a jej predsedom. P.S. Výzva autorovi ,kontaktuj má mail kodek@centrum.sk , ďakujem. S úctou.