Koľko ešte ?
sebedinsky
2. júna 2010 22:43
Minulý týždeň sa mi do rúk dostala nová pracovná náplň, ktorú mali výpravcovia v Žst. Turany podpísať. Novým bodom je:
– poskytuje služby spojené s prevádzkou ubytovne v príjmacej budove – evidencia ubytovaných a výber poplatku za ubytovanie.
Potreboval by som poradiť resp. konzultovať s výpravcami staníc, ktorí takúto ,,službu´´ poskytujú, čo ešte treba do náplne doplniť:
– ako často sa menia prestieradlá?
– kedy vymeniť uteráky?
– je výpravca povinný doniesť nápoje priamo na izbu?
– ako vykázať ( na akom tlačive) prípadné všimné?
Poradí mi niekto, či vlastne má ŽSR oprávnenie na takéto podnikanie, keď viem stopercentne, že toto sa v žiadnom kurze nepreberalo.
Máte aj vy na Vašej stanici povinnosti, ktoré nemajú s dopravou nič spoločné? Napíšte to, prosím sem. Uvídíme, koľko ešte máme rezerv.
P.S.: Len nepíšte, že musíte v zime odpratávať sneh, to je úplne ,,normálne´´.
Pre úplnosť: Žst. Turany sa nachádza na hlavnom ťahu, medzi Vrútkami a Kraľovanmi, výpravca nemá operátorku ani vonkajšieho, zato má dvoch signalistov, ktorým dáva príkazy na prípravu vlakovej cesty, vyhlasuje vlaky, vedie EDD, zabezpečuje dohľad v kotolni na tuhé palivo, atď, atď – dľa pracovnej náplne.
Efendi
9. septembra 2010 19:48
Súhlasím s tým,že niektoré veci by mali ísť na svetlo sveta pripravené,ale kde máme potom spolu diskutovať. Veď keď sa o niečom diskutuje,tak sa dozvieme názory na danú vec aj s ineho pohľadu.
ElenaL
9. septembra 2010 18:36
Najbližšia RR je 7.10.,veľmi radi prijmeme Vaše návrhy a určite chceme s tým ísť za generálnym,to bude prvý krok. A čo sa týka platenia vedľajších prác ako napr. kúrenia,na tých staniciach kde prejde 7 vlakov za smenu je naozaj výsmech,ale máme stanice,kde výpravca má ráno križovanie,najviac cestujúcich na lístky a nevie čo skôr,kolegyńa sa pri tom pomýlila,cestujúca sa sťažovala a skoro dostala žltú kartu!Každá stanica je špecifická a nezávidte ani výhybniarom,kde sú sami pri poruchách je všetko na nich,aj 1 km šlapať s rozkazom,kľukou a výmenovou zámkou,najlepšie v noci a líšky vám chodia okolo zadku! Ja chcem,aby všetci výpravcovia mali svoju úroveň a boli aj odmenení tak,aby na tej úrovni mohli žiť,som aj za to,aby väčšie stanice boli ohodnotené podľa obtiažnosti,mohol by to urobiť aj nejaký príplatok,už to riešime dlhší čas,takže si nemyslite,že na Vás kašleme,ale zamestnávateľ nám stále povie „NIE“ pre to a to,preto chcem dať to všetko na papier a ísť na nich ráznejšie,ináč to nepôjde! Svoje návrhy posielajte na adresu:jojochovanec@zoznam.sk, alebo Chovanec.J@zsr.sk. Nedávajte to sem,určité veci by mali ísť na svetlo v pravý čas a kompletne spracované.
sulo
6. septembra 2010 18:01
Super. Ďakujem p. Sebedinskemu, že OAVD začína skutočne pracovať tak ako má. Neviem termín najbližšej Republikovej rady kde budete pravdepodobne tieto veci riešiť. Dúfam, že dáky materiál príde aj na našu stanicu. Ak sa k nám nedostane pokúsime sa ju doručiť na predsedníctvo Republikovej rady inou formou preto ma zaujíma termín. Potom zhodnotíme aj činnosť od „PIKY“
P.S: Pozdravujem prezidenta. /už len kvôli tomu, že by sme si radi prečítali aj jeho návrhy čo OAVD chce presadzovať v blízkej dobe/
sebedinsky
5. septembra 2010 11:50
Presne to som urobil:
ako viceprezident som oslovil členov na prednesenie svojich požiadaviek. Takže ešte raz:
ad Sulo:
Prosím napísať požiadavky mimotriednych staníc.
Tie Tvoje, subjektívne, aby sme ich mohli predložiť.
Práve sme začali v organizácií pracovať skutočne od “piky” až po vrcholových predstaviteľov.
sulo
4. septembra 2010 19:32
ad: sebedinsky Tak skúsme sa kuknúť trošku aj na stanovy OAVD a na organizačnú štruktúru. Ja keď napíšem požiadavky mimotriedok bude to len subjektívny názor jednej osoby, takže zapriahnime do roboty vedúcich uzlov/ramien/ viceprezidentov regiónu a oslovte svojich členov nech si prednesú svoje požiadavky. Tie by potom mali predložiť vyššiemu orgánu/Republikovej rade/ a odtiaľ by malo ísť oficiálne stanovisko/požiadavky/ OAVD na Generálne riaditeľstvo. Myslím si, že na web nechodí až tak veľa ľudí ako sa zo začiatku očakávalo.
Takže začnime v organizácií pracovať skutočne od „piky“ až po vrcholových predstaviteľov.
sebedinsky
3. septembra 2010 11:33
ad Sulo:
Prosím napísať požiadavky mimotriednych staníc.
sulo
1. septembra 2010 20:25
Nazdar pani kolegovia. Asi Vám to všetkým uniká niekam inam. Ten čo robí na železnici 20 rokov a myslí si, že pár ľudí ktorí robia na bývalých mimotriedkach zarábajú hory-doly??? Asi si nás ten človek ktorý je v predstavenstve OAVD mýli s generálnym riaditeľom a jeho platom. Bez hanby môžem preskenovať pre všetkých neveriacich Tomášov svoju výplatnú pásku. Robím na bývalej mimotriedke pomaly 10 rokov a môj hrubý plat je 730 Eu. Čistý? Poznáte svoje odvody tak si to vyrátajte. Krčmové reči? HMMMM. Možno keď mi niekto dá príplatok za kúrenie, za upratovanie si pod svojou riťou, za predávanie lístkov???????? Budem spokojný. Prečo mi nikto nedá príplatok za to, že mám dáky príkazový list ktorý musím naplniť do bodky, prečo mi nikto nedá príplatok za každé dodržanie súpravy R vlaku, Os vlaku SV vlaku, za každý posun s niekoľkými zálohami v stanici, za každé včasné pristavenie súprav k stojanom na elektriku, dobíjanie batérií, predkurovanie. Za dodržanie prestupových časov medzi jednotlivými vlakmi, za bezpečné a včasné zvládnutie niekoľkých odchodov a príchodov vlakov zo stanice na niekoľko smerov v aktuálnom čase? Prečo nemám príplatok za to, že len v bežnej smene musím napísať do tel. zápisníku minimálne piatim pracovným skupinám ich ochranu, ktorú musím aj zabezpečiť? Mám fotky z pracoviska pre tých čo neveria. Prečo nemám príplatok za to, že sa nestihnem pohnúť od panela a predávať cestovné lístky?, že nestihnem ísť do kotolne priložiť? že nestihnem si poriadiť pod zadkom? Prečo nemám príplatok že mi musí obed priniesť niekto iný a musím ho jesť keď odchádzam domov? OAVD chce protestné zhromaždenie? SUPER a v čom podporíte tie bývalé mimotriedky? PREMÝŠĽAJTE !!! LEBO DO JEDNÉHO VRECA VŠETKÝCH VÝPRAVCOV DÁVAŤ NEMÔŽTE!!!!!!!!! A keď tam nebudú požiadavky mimotriednych staníc tak do nátlakových akcií nepôjdu. Potom čo? Zastane vlak na malej stanici? Na malej kde výpravcu vymení aj prednosta, námestník alebo dosadený človek? Tak začnite hľadať podporu tam kde to môže naozaj zastať. P.S. Prezidentovi prajem peknú pokračujúcu dovolenku.
sebedinsky
28. augusta 2010 08:50
Konečne!
Takto si to predstavujem! Žiadne schovávanie, konkrétna stanica, takže vieme o čom hovoríme.
A teraz k veci. Určite nehovorím, aby mal viac taký, ktorého opisuješ.
V prvom rade sú výkony dopravné, ale takých staníc ako je Púchov je pár. Možno Žilina, Trenčianska Teplá, Čadca, Vrútky (žilinský obvod – aby nedošlo k omylu:). A ostatné: Mn na prechod, R na prechod, Pn na prechod. Urobiť výmenu na osi, prečo ja? Nech to urobí niekto druhý. Ale pri výplate, ja som mal o tri eurá menej, prečo?
To by sa muselo prekopať celé odmeňovanie a myslím si, že je načase!
Len poďme povedať ako?
Ako to vymyslieť, aby tí, ktorí šichtu odmakajú, dostali slušný plat.
Veď teraz je to v takom stave, že ísť do stanice, kde sa čosi robí je za trest. Už to nie je o schopnostiach a znalostiach, ale o zašívaní.Poznáte to všetci. Dám sa preložiť do susednej stanice a o doprave sa dozviem z večerných správ. A keď mám prednostu, ktorý dokáže obhájiť preplatenie nadčasu, výplata je hneď radostnejšia. Horšie, keď máš výmyselníka, ktorý nechá točiť celé prázdniny svojich výpravcov takmer bez vystriedania, a keď má preplatiť po dvadsať hodín, tak zoženie zálohu.
A tak to neberte, že chcem zvýhodňovať tých, čo majú kotolňu a prípadne predávajú lístky. Išlo len o to, oceniť robotu, ktorú robia pre zamestnávateľa naviac.
PS: kvôli takým ako Efendi, sa teším do roboty! pozdravujem partiu!
Efendi
27. augusta 2010 17:04
Ad Sebedinsky
Nechcem sa tu nikoho zastávať,ale Ty si sám napísal ,že výpravca v stanici ,kde predáva aj cest. lístky,by dostával aj 50€ viac( o výške by sa ešte jednalo),čo by boli príplatky za kotoľňu,predaj lístkov atď . Takže Sulo na to reagoval a budem aj ja,konkrétne: robím v Púchove ,tak asi vieš o koho sa jedná .Ja v stanici ,v ktorej niekedy neviem ,kde s vlakmi(nie je to v každej smene,aby niekto nenamietal ,že tam niekedy máme letisko) by som zarábal menej,len preto,že je tam pracovníčka ZSSK na predaj lístkov a máme plynovú kotoľňu .Snáď to nechceš zrovnávať so stanicami,kde celú noc ide 1. a 2.koľaj a kde od posledného osobného po prvý nepredá nič a kde od apríla do septembra nevidel s kotolne ani fotku!Má síce o triedu menej,ale urobí o smenu viac ,ako je jeho norma a zarobý zhruba o 80€ viac ako ja. A to mu ešte dáme nejaký príplatok,za ces. lístky ,kotoľne atď?
Ale keď nám pred rokom chýbal striedač a boli oslovený niektorý výpravcovia z menších staníc ,odpoveď bola:si sa zbláznil,za tie peniaze by som to nerobil! A to Ti môžem povedať konkrétne mená,keď budeme spolu najbližšie robiť.Možno som niekoho pobúril,ale reagujem len na to ,čo mňa pobúrilo. A je to tu o diskusii.
sebedinsky
27. augusta 2010 09:44
ad: sulo
môžeš mi vysvetliť, kde si to vyčítal, že výpravca na mimotriednej stanici bude mať plat nižší? A mám si zistiť rozdiely v triedach? Po dvadsiatich odpracovaných rokoch v tejto firme. To nie je nič než urážka. Takto môžeš diskutovať v krčme s niekým, kto pozná prednostu stanice, ale vlakom nechodí, lebo ho vozia služobným autom.
Sú tu výzvy na protestné zhromaždenia – ani len diskusia k tomu.
Sú tu výzvy na diskusie o riešení vecí, ktoré nás obťažujú pri práci a diskusie? Ja o koze, on o voze! Napíšem príspevok o mzde a dozviem sa, že niekde výpravca nemá na čom sedieť (ani to nenapíše že kde!). Napíše, že rieší stoličky a dozvie sa, že bola servilná k niekomu, kto sedí v úrade nad nami. Takto si predstavujete diskusiu? Možno to je na zamyslenie pre admina, rozdeliť diskusie na oblasti (stoličky a kreslá do prvej skupiny :).
Čo keby si tak pán sulo napísal, aký si predstavuješ svoj plat na Tvojej mimotriednej stanici, aby si sa nemusel zaň hanbiť. Aby si nemusel chodiť na fušky, keď chceš zabezpečiť svoju rodinu. A prosím Ťa pripíš aj čo si pre tento plat ochotný urobiť.
A vy ostatní sa zobuďte! Na východe štajkujú šičky, lebo nezarobia ani 300 eur. A presne tak dopadneme aj my. Keď som nastupoval k železnici, dostal som náborový príspevok v sume 5000 Kčs. Bol to trojnásobok vtedajšieho platu. Ako posunovač som dostával dvojnásobok toho čo dostávali všelijaký strojári, stavbári podobneho vzdelania a funkcie. A výpravcovia – dispečeri to boli páni. V uniforme: TIP-TOP. Stavali si domy, chaty, chodili na dovolenky.
A dnes? Od desiatich k piatim. Soboty, nedele v robote, po nočných dobití a keď nemáš sviatok tak nedostaneš ani základ.
Kolektívna zmluva je znova na programe dňa. A ak čítate a počúvate, tak na programe dňa sú zase režinky, príspevky do tretieho piliera od zamestnávateľa, prepúšťanie a pod.
Len na okraj: režinky – držiteľov režiniek je na Slovensku stotisíc.
Keby ich zrušili, každý si musí kúpiť celoročný listok za skoro 900 eur. Z toho 19% DPH, by prinieslo do štátneho rozpočtu vyše
17 ooo ooo eur !!!
Toto som sa dočítal v jednom internetovom denníku ako návod ako naplniť štátny rozpočet na budúci rok. Urobte si mienku sami.
K pozdravu prezidentovi sa pripájam 🙂
PS: náborový príspevok – slovné spojenie z minulého storočia, označovalo peňažný príspevok zamestnancovi za záväzok odpracovať vo firme pár rokov, v súčasnosti sa nahradzuje pokutou zamestnancovi, ak neodpracuje dohodnuté časové obdobie.
ElenaL
23. augusta 2010 12:14
Myslíš že som bola servilná v tom,že som ho bola pozvať na pracovné stretnutie do Zvolena,ktoré si žiadali výpravcovia zo Zvolen osobné a zúčastnil sa ho jeden výpravca z menovanej stanice? Na Slovensku je stále zaužívané štekanie na nesprávnom strome a spoliehanie sa na to,že to za nás niekto vybaví! Bol to vtedy taký trapas a hanba,no a samozrejme boli na koni,pretože videli,že sme nejednotní! Momentálne pracujem na stretnutí vrcholových zástupcov OAVD,aby sme dali dokopy veci ktoré trápia nás všetkých a urobili podpisovú akciu,po ktorej môžu nasledovať protestné akcie,pretože sa blíži Kolektívne vyjednávanie a naša super vláda ide meniť Zákonník práce,takže je najvyšší čas!!!
jose
19. augusta 2010 17:46
Príspevok bol odstránený na žiadosť autora.
Admin
sulo
9. augusta 2010 16:18
Super a ten výpravca, ktorý robí na „bývalej mimotriednej stanici“, ktorý si sadne za panel a za 6 hodín sa nestihne ani vyčúrať bude mať mzdu menšiu len preto že nepredáva lístky, sem tam si neodbehne do kotolne poprípade nepozametá si pod zadkom. A na zamyslenie, ak si myslíte, že platový rozdiel medzi „mimotriedkou“ a inou stanicou je VELMO VELKY, skuste si to zistit a budete prekvapený.
P.S. Pozdravujem prezidenta a jeho prázdniny.
ElenaL
27. júla 2010 11:17
Milí kolegovia,najprv sa vyjadrím ku kritike,že niekde zrušili miesto výpravcu a OAVD s tým nič neurobilo,zamestnávateľ si určuje potreby zamestnancov a s tým nikto z nás nepohne,keď budete mať vlastnú firmu a bude vám stačiť 15 ľudí na celú prevádzku,určite nezamestnáte 30!Na druhej strane vytvorí celý odbor na GR,s tým žiaľ tiež nič nezmôžeme. No a čo sa týka tých nešťastných stoličiek,z tých a celého výberového konania CLaO mi už dva roky pracuje arytmia na plné pecky,je normálne zaplatiť 400 eur za jednu stoličku,keď napríklad v METRE majú maximálne vhodné kreslá po 110 eur? A ostatné veci ako napr. pršiplášť,obyčajný kus gumy s reflexnými pásmi za 79 eur atď…?!!! A s tým tiež nič neurobíte.Momentálne mám rozbehnuté riešenie stoličiek,o priebehu Vás budem informovať. No a najväčší problém,s ktorým sme sa zaoberali najdlhší čas na poslednej republikovej rade,ohľadom prác nad rámec pracovnej náplne,robím výpravkyňu 28 rokov a pamätám si,že sme to robili celé tie roky bez akýchkoľvek výhrad,takže sa to stalo samozrejmosťou. Nechcem tým povedať že je to v poriadku a nesúhlasím s tým,ale zmena vyžaduje viac času a ak nám to dajú do pracovnej náplne,tak vtedy podľa mňa pomôžu len tie protestné akcie a mám chuť do toho ísť aj za iné veci koncom leta,ešte pred kolektívnym vyjednávaním,ktoré má začať v októbri,pretože stále tvrdím,že peniaze sú,len sa nerozdeľujú spravodlivo!!! Tak čo vy na to? Sme schopní dať na papier všetko čo nás trápi ohľadom zamestnania a ísť do Bratislavy pred zamestnávateľa vyjadriť svoju nespokojnosť? Tú prvú časť určite zvládneme a k tej druhej sa prosím vyjadrite. Ak to neukážeme všetci spoločne,zase budeme počúvať na kolektívnom vyjednávaní ako minulá vláda prešustrovala peniaze a nemajú nám z čoho dať,NEVERTE TOMU !!!
sebedinsky
22. júla 2010 13:54
niečo som zblbol, je to tam dvakrát 🙂
sebedinsky
22. júla 2010 13:50
Zase nič!
Napísal som: „potrebujem poradiť “, ale neporadil nik.
Ani z tých, ktorí to vraj robia, ani z tých, ktorí by o tom niečo vedeli.
A tak som poradil tomu, ktorý sa mňa obrátil s týmto problémom, aby to zamestnanci proste nepodpísali. Uvidíme, aký bude ďalší krok zamestnávateľa.
Môj návrh (na diskusiu):
Zamestnávateľ potrebuje pokryť určité výkony, na ktoré predtým zamestnával dôchodcov, príp. kmeňových zamestnancov na tzv. mimopracovnú činnosť alebo to robili staniční robotníci a pod. Medzi tieto činnosti patrí napr. predaj lístkov, dohľad (obsluha) kotolne, donášanie pošty, upratovanie, vydávanie kľúčov ubytovaným, vyberanie rôznych poplatkov a pod. Doplňte si všetko, čo nemá nič spoločné s dopravnými predpismi.
Vyzerá to tak, že celá táto agenda prejde na tých, ktorí v staniciach zostanú pracovať. A väčšinou sú to len výpravcovia, príp. dozorcovia výhybiek alebo signalisti. Tak navrhujem: nechajme si všetko, čo robíme na viac, aj zaplatiť na viac. Zamestnávateľ si vraj nemôže dovoliť zaplatiť na kúrenie dôchodcov, ale mohol by priplatiť svojmu zamestnancovi. Bol by to príplatok ku mzde, podľa množstva vykonanej práce na konkrétnej stanici, za každú činnosť zvlášť. Neboli by to žiadne prémie. Bol by to mesačný paušál. Tento mesiac si chodil do roboty, aj si predával lístky, tak dostaneš nazvime to trebárs regionálny príplatok 10 eur ( čiastka je na diskusiu, tak ako celý tento článok, nie na nadávanie). O sumách by sa vyjednávalo konkrétne za každú stanicu zvlášť. Možno by sa prišlo k zaujímavým paradoxom: napr. ten, čo sa celý deň nezastaví predajom lístkov, obsluhou kotolne na uhlie a pod. by dostal aj o 50 eur viac ako výpravca v stanici s pokladníčkou (zamestnankyňou ZSSK), s plynovou kotolňou. Pre tých, čo už teraz vravia, že to nepôjde, funguje to v jednej firme na Slovensku. Majú to podľa veľkosti predajnej plochy, iný príplatok v Košiciach, iný v Púchove a verte že rozdiel je aj 100 eur.
A teraz odpovede:
ad Jotex: – s každým problémom za prezidentom OAVD – áno !!! – lebo je to jediný uvoľnený za OAVD, má to jediné každý deň v pracovnej náplni , za to je platený a tak úkolovať, úkolovať, úkolovať. A najlepšie cez túto stránku. Potom sa nikto nebude pýtať, čo robí. Pýtaš sa čo sa robí na poradných zboroch riaditeľov OR a kde boli regióny – za dva roky čo som viceprezidentom , sa na mňa nikto ohľadom kotolne neobrátil. Členov máme( v žilinskom regióne) v staniciach Púchov, Žilina, Varín + dispečeri, ktorí s kotolňou do styku neprichádzajú a ostatní ma skutočne nekontaktovali. Zdá sa Ti problém s ubytovaním malicherný? Prečo je vždy malicherné, to čo sa ma nedotýka, ale to moje je PROBLÉM. Riešme problémy, diskutujme, raďme si, ale nie štýlom to sa ma netýka – dajte mi pokoj, to je malicherné. A čo sa týka východu – treba sa pýtať! Treba sa pobaviť! Treba …! Čo sa týka informovanosti , žiadam spolu s Tebou, vyvesiť zápisnice z Republikových rád na stránku, každé rokovanie prezidenta so zamestnávateľom s nejakým záverom prezentovať na stránke – my nerobíme partizánčinu a poza chrbát, ale sme zástupcovia zamestnancov a prezentuje ich názory, aj keď sú často rozdielne. A tých ktorí nemajú internet, budeme informovať my čo ho máme, veď vytlačiť A4-ku asi nemáš problém. Náklady Ti budú preplatené, lebo ja nemám problém s vytláčaním, ale s rozosielaním.
Ad Jose – musíte byť jednotní – je veľmi ťažké, veď to poznáš, jeden robí svoju robotu s chuťou, ťahá aj druhých, zaujíma sa, aj radí a drží, zatiaľ čo druhý to chce len prežiť, a zajtra má tam fušku, kšeft. A to nehovorím o niektorých, ktorí nerobia nič, len vedia čo majú robiť tí druhí. Čo sa týka stoličiek, na každom pracovisku je minimálne jeden čo má na starosti BOZP. Treba sa s ním spojiť a urobiť zápis. Jedna kópia prednostovi, jedna prezidentovi OAVD, jednu uschovať. Ak to nedokážete, tak sa ozvite, niekto už zaskočí, len treba konkrétne pracovisko a nie pri pive vyprávať, že to tak majú všade. Smernica nám bola vysvetlená skvele, ak potrebuješ niečo konkrétne pýtaj sa, ale na stránke to nemôže byť z dôvodu: viď. Predpisy, nariadenia a Zase nič!
Napísal som: „potrebujem poradiť “, ale neporadil nik.
Ani z tých, ktorí to vraj robia, ani z tých, ktorí by o tom niečo vedeli.
A tak som poradil tomu, ktorý sa mňa obrátil s týmto problémom, aby to zamestnanci proste nepodpísali. Uvidíme, aký bude ďalší krok zamestnávateľa.
Môj návrh (na diskusiu):
Zamestnávateľ potrebuje pokryť určité výkony, na ktoré predtým zamestnával dôchodcov, príp. kmeňových zamestnancov na tzv. mimopracovnú činnosť alebo to robili staniční robotníci a pod. Medzi tieto činnosti patrí napr. predaj lístkov, dohľad (obsluha) kotolne, donášanie pošty, upratovanie, vydávanie kľúčov ubytovaným, vyberanie rôznych poplatkov a pod. Doplňte si všetko, čo nemá nič spoločné s dopravnými predpismi.
Vyzerá to tak, že celá táto agenda prejde na tých, ktorí v staniciach zostanú pracovať. A väčšinou sú to len výpravcovia, príp. dozorcovia výhybiek alebo signalisti. Tak navrhujem: nechajme si všetko, čo robíme na viac, aj zaplatiť na viac. Zamestnávateľ si vraj nemôže dovoliť zaplatiť na kúrenie dôchodcov, ale mohol by priplatiť svojmu zamestnancovi. Bol by to príplatok ku mzde, podľa množstva vykonanej práce na konkrétnej stanici, za každú činnosť zvlášť. Neboli by to žiadne prémie. Bol by to mesačný paušál. Tento mesiac si chodil do roboty, aj si predával lístky, tak dostaneš nazvime to trebárs regionálny príplatok 10 eur ( čiastka je na diskusiu, tak ako celý tento článok, nie na nadávanie). O sumách by sa vyjednávalo konkrétne za každú stanicu zvlášť. Možno by sa prišlo k zaujímavým paradoxom: napr. ten, čo sa celý deň nezastaví predajom lístkov, obsluhou kotolne na uhlie a pod. by dostal aj o 50 eur viac ako výpravca v stanici s pokladníčkou (zamestnankyňou ZSSK), s plynovou kotolňou. Pre tých, čo už teraz vravia, že to nepôjde, funguje to v jednej firme na Slovensku. Majú to podľa veľkosti predajnej plochy, iný príplatok v Košiciach, iný v Púchove a verte že rozdiel je aj 100 eur.
A teraz odpovede:
ad Jotex: – s každým problémom za prezidentom OAVD – áno !!! – lebo je to jediný uvoľnený za OAVD, má to jediné každý deň v pracovnej náplni , za to je platený a tak úkolovať, úkolovať, úkolovať. A najlepšie cez túto stránku. Potom sa nikto nebude pýtať, čo robí. Pýtaš sa čo sa robí na poradných zboroch riaditeľov OR a kde boli regióny – za dva roky čo som viceprezidentom , sa na mňa nikto ohľadom kotolne neobrátil. Členov máme( v žilinskom regióne) v staniciach Púchov, Žilina, Varín + dispečeri, ktorí s kotolňou do styku neprichádzajú a ostatní ma skutočne nekontaktovali. Zdá sa Ti problém s ubytovaním malicherný? Prečo je vždy malicherné, to čo sa ma nedotýka, ale to moje je PROBLÉM. Riešme problémy, diskutujme, raďme si, ale nie štýlom to sa ma netýka – dajte mi pokoj, to je malicherné. A čo sa týka východu – treba sa pýtať! Treba sa pobaviť! Treba …! Čo sa týka informovanosti , žiadam spolu s Tebou, vyvesiť zápisnice z Republikových rád na stránku, každé rokovanie prezidenta so zamestnávateľom s nejakým záverom prezentovať na stránke – my nerobíme partizánčinu a poza chrbát, ale sme zástupcovia zamestnancov a prezentuje ich názory, aj keď sú často rozdielne. A tých ktorí nemajú internet, budeme informovať my čo ho máme, veď vytlačiť A4-ku asi nemáš problém. Náklady Ti budú preplatené, lebo ja nemám problém s vytláčaním, ale s rozosielaním.
Ad Jose – musíte byť jednotní – je veľmi ťažké, veď to poznáš, jeden robí svoju robotu s chuťou, ťahá aj druhých, zaujíma sa, aj radí a drží, zatiaľ čo druhý to chce len prežiť, a zajtra má tam fušku, kšeft. A to nehovorím o niektorých, ktorí nerobia nič, len vedia čo majú robiť tí druhí. Čo sa týka stoličiek, na každom pracovisku je minimálne jeden čo má na starosti BOZP. Treba sa s ním spojiť a urobiť zápis. Jedna kópia prednostovi, jedna prezidentovi OAVD, jednu uschovať. Ak to nedokážete, tak sa ozvite, niekto už zaskočí, len treba konkrétne pracovisko a nie pri pive vyprávať, že to tak majú všade. Smernica nám bola vysvetlená skvele, ak potrebuješ niečo konkrétne, pýtaj sa, ale na stránke to nemôže byť z dôvodu: viď. Predpisy, nariadenia a pod. zo 17.5.2010
http://www.asb.sk/inzinierske-stavby/dopravne-stavby/aka-budes-modernizovana-zeleznicna-stanica-puchov-3318.html
Toto som našiel, ak chcete pozrieť
http://www.asb.sk/inzinierske-stavby/dopravne-stavby/aka-budes-modernizovana-zeleznicna-stanica-puchov-3318.html
Toto som našiel, ak chceš pozrieť (ktokoľvek)
SlavoKral
13. júla 2010 18:32
Tak to ma podržte, no vyzerá to tak že sa čoskoro bude meniť predpis OK2 , lebo už iba krok a ozaj budeme výpravca-kurič-čašník-recepčný.S výhľadom ,že v časových prestávkach bude výhybkár prať prevleky a výpravcovi dajú do povinnosti včasné vyvesenie a zodpovednesť za správne vyžehlenie postelného prádla.Bojím sa jedného : bude mimoriadne preskúšanie s týchto zručností ??
jotex
8. júla 2010 23:30
Po dlhšom čase vidím, že diskusia na našej stránke je v plnom prúde-teda zapojím sa. Vážený kolega „jose“, neviem si predstaviť, aby sa s každým problémom na hociktorej výkonnej jednotke „utekalo“ za prezidentom OAVD. Nedá sa pochopiť názor človeka, že prezident OAVD má niečo konzultovať s p. prednostkou, tak ako sa nedá pochopiť to, že región zastúpený Regionálnou radou a prezentujúci názor viceprezidentom sa nevie ohradiť ( a v minulom roku taktiež, viď dohľady kotolní ) voči praktikám zamestnávateľa. Existujú určité podmienky zo strany zamestnávateľa voči odborovým organizáciám ohľadom prerokovania, príp. oznámenia zamýšľaných zmien. Pýtam sa teda – čo sa robí na poradných zboroch riaditeľov OR ? Kolega Sebedínsky, pýtam sa tiež – kde boli regióny v čase prípravy dohľadov kotolní výpravcami ? Ako je možné, že celú zimu zabezpečovali výpravcovia nie dohľad, ale obsluhu kotolní ? A Ty to uvedieš, že to má ( konkrétne v žst. Turany ) v náplni práce ? Čo sa urobilo zo strany reg. rád OAVD proti tomuto nezmyselnému kroku ŽSR ? Tým len chcem poukázať na dôležitosť problému, hoci sa to bude zdať smiešne- uterák vymeníš, prádlo vydáš atď ( ako uvádzaš ) kedykoľvek, no ak nepriložíš tuhé palivo do kotla včas, môžeš si ísť ( a s Tebou aj nájomníci, ak tam nejakí sú ) pískať. Preto sa mi zdá problém s poskytovaním služieb ohľadom ubytovania malicherný oproti kotolniam, ktoré ostali nepovšimnuté.
Apropó, zástupcovia regiónov alebo v RR, dajte prosím vedieť niečo o svojej činnosti aj ľuďom na základné pracoviská, nie každý má internet – hoci ani na tejto stránke to nie je zatiaľ žiadna sláva. Prepáčte za úprimnosť, ale na „východe“ je to už skoro rok bez akejkoľvek informácie o činnosti OAVD a asi to takto ďalej nepôjde. Je najvyšší čas pobaviť sa o tom, či budeme riešiť prioritne problémy všetkých alebo budeme fungovať len v prospech osobných ambícií zopár ľudí, ako sa o tom pošuškáva. Takže hlavy hore a poďho do práce, alebo…
jose
3. júna 2010 15:04
Chlapci,píše Vám ten,čo bol už raz odídený z funkcie výpravcu-vyhpodený pre nadbytočnosť.
Nejedná sa o to čo robíte.Musíte byť jednotný.Pracovná náplň sa mala dať p. Chovancovi,aby to s p. peknou prednostkou vykonzultoval.Ja by som obrátil pozornosť na niečo iné. Na akých stoličkách sedíte. Nemôžeme sa sťažovať na koľko zarábate,čo od Vás prednostovia vyžadujú,aké máte prémie,TAK SA SŤAŽUJTE NA AKÝCH STOLIČKÁCH SEDÍTE.Nemôžem žiadať OAVD,aby niečo urobilo pre nás.Nie som členom OAVD od r.2004,keď sa ma predstaviteľ RR OAVD p.Ľ.H. opýtal,čo budete robiť,keď sa vaše miesto výpravcu ruší.OAVD neurobilo nič.Tých ,čo sa potrebovalŽSR zbaviť,tých sa zbavili.Ak si myslíte,že sa Vás to netýka,tak čakajte až na Vás príde rad.Čakám už vyše mesiaca až nám p.prezident vysvetlí ako sa majú ako sa majú ľudia dožadovať svojich práv. Pre koho bolo školenie z tur.poriadku a smernice o 510.Je to pekné, že sa to dostalo medzi funkcionárov,ale aj pospolití ľud by o tom mohol vedieť viac.P. prezident mi sľúbil,že sa to na stánku OAVD dostane aj s návodom ako postupovať proti prednostom,ktorí smernice nedodržiaňvajú.Ja si viem svoje obhájiť.Len čo tí druhí,ktorí držia hubu a krok. Takže,kedy budú normálne stoličky na sedenie na pracoviskách výpravcov?